Inspirisan temom o problemima raseljenih lica, učenik trećeg razreda paraćinske Gimnazije Luka Pešić je na kreativan način doprineo projekatu “U njihovim patikama“, pravljenjem devet strip crteža. Na njegovim radovima glavni lik je puž i simbol je puta koji prelaze raseljena lica. Izložba ovih radova privukla je pažnju mnogobrojnih posetilaca, mahom srednjoškolaca koji su imali priliku da se upoznaju sa Lukom i njegovim radovima i popričaju o problemu koji je on kroz svoj rad prikazao.
Paraćinska Gimnazija je jedna od 13 srednjih škola na teritoriji Srbije koja je konkurisala na projektu koji organizuje Visoki komesarijat Ujedinjenih nacija za izbeglice. Samostalni naziv aktivnosti gimazijalaca iz Paraćina u okviru ovog projeta je “Svi mi ljudi” čiji je cilj da podstakne razmišljanje o saosećajnosti sa raseljenim licima i da im pomogne da se lakše uključe u našu zajednicu. Koodinatorka projekta Vesna Ilić izrazila je zadovoljstvo povodom svih aktivnosti koje su njeni đaci sproveli u prethodnom periodu.
Na ovoj izložbi su pored radova Luke Pešića, prikazane i fotografije iz projektnih aktivnosti svih učenika, a posebno mesto imale su čarape i patike koje predstavljaju znak solidarnosti sa onima koji hodaju. Psiholog Vesna Ilić istakla je da su učenici na razne načine učestvovali u projektu, kroz kreativne radove, creteže i fotografije i kreiranjem društvenih igara. Posebno ističe njihovu angažovanost i posvećenost istraživanju u proteklom periodu.
Već dve godine Visoki komesarijat Ujedinjenih nacija sprovodi projekat “U njihovim patikama” i na taj način ističe važnost pružanja podrške izbeglim licima. Planirano je da do kraja godine srednjoškolci u svojim sredinama razvijaju male projekte na temu inkluzije i integracije izbeglica. Krajem godine biće proglašeni najkreativniji projekti i oni koji su imali najveći uticaj na poboljšanje životnih uslova ljudi koji su prinuđeni da napuste svoje domove.
Ova izložba upotpunjena je čitanjem Konvencije o pravima deteta i uvodnom reči direktorke paraćinske Gimnazije i koordinatorke projeta. U proteklom periodu srednjoškolci su se upoznavali i sa različitim kulturama, načinom života izbeglih lica, kuhinjom i jezikom. Ono što je još važnije, naučili su i kakav doprinos mogu dati akciji solidarnosti.