Cenzura, reč koja se brzo piše i čita, a o njoj možemo pričati satima pa ako ne i danima. Prisutna je svuda oko nas, u medijima, politici, na poslu i umetnosti, na sve četiri strane sveta. Usresredimo se na umetnost i to onu sedmu jer je cenzira pojam koji je često prisutan u svetskoj kinematografiji. O ovoj temi je u Zavičajnom muzeju govorio je dramaturg Nenad Bekvalac autor sada već kultne TV emisije „Šok koridor“.
Kroz ovu veoma zanimljivu tribinu vodio nas je jedan od dvojice autora sada već kultne emisije Šok koridor koja je pre petnaestak godina emitovana na ART televiziji. Nenad Bekvalac kaže da je osim nje negde u tom periodu u Domu omladine u Beogradu bila i veoma popularna redovna tribina na ovu temu. On smatra da je cenzura uvek postojala u u gotovo svim vrstama umetnosti.
Emitovanje filmova se često zabranjuje u Kini, Indiji kao i u nekim bivšim republikama SSSR-a zbog scena nasilja i ruganja političkom režimu, mada postoje slučajevi da su iz sličnih razloga zabranjivani i u Evropi. Jedan od filmova koji i dan danas podužu veliku prašinu je Paklena pomorandža, ali i ratni film Na zapadu ništa novo, Kaligula, Poslednji tango u Parizu, Pink flamingos i mnogi drugi…
Emisiju „Šok koridor“ Nenad Bekvalac je na televiziji ART radio u tandemu sa Aleksandrom Radivojevićem u periodu od 2003. do 2008. godine. Bili su česti gosti na otvaranju filmskih festivala i na izložbama fotografija i slika.
Tribina istina nije bila posećena u toj meri kao dan ranije kada je gost u Zavčajnom muzeju bio istoričar Predrag Marković. Ipak Nenad Bekvalac je prisutnima izneo brojne zanimljive detalje iz sveta filmske industrije i prikazao neke od zabranjenih filmova u poslednjih 100 godina.