Obuka o sprovođenju samovrednovanja u osnovnim školama

Obuka o sprovođenju samovrednovanja u osnovnim školama

U cilju podizanja kvaliteta rada prosvetnih ustanova, 2003. godine je u obrazovni sistem uvedeno samovrednovanje. Sprovođenje procesa samovrednovanja u školama je potrebno da bi se stekao uvid kakva je škola, šta je to što predstavlja njene dobre strane, a koja je to oblast rada koju treba unapređivati. Jedna od osnovnih škola u Paraćinu koja sprovodi samovrednovanje jeste osnovna škola Momčilo Popović – Ozren.

U proteklom periodu, samovrednovanje je sprovođeno u pet celina i to programiranje, planiranje i izveštavanje, nastava i učenje, zatim obrazovna dostignuća učenika, podrška učenicima i peta celina ETOS odnosno opšta atmosfera koja vlada u školi. U osnovnoj školi Momčilo Popović Ozren održana je obuka zaposlenih u paraćinskim osnovim školama koja je obuhvatila šestu i poslednju celinu samovrednovanja, a to je organizacija rada škole, upravljanje ljudskim i materijalnim resursima. Njoj su prisustvovali direktori osnovnih škola, predstavnici timova za samovrednovanje, kao i tima za kvalitet rada ovih ustanova.

Obuku zaposlenih u obrazovanju za primenu obrazovnih standarda i samovrednovanje rada ustanova u osnovnom obrazovanju, realizovali su prosvetni savetnici iz Školske uprave u Jagodini, uz podršku Ministarstva prosvete i Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja.