Mnogi kupci ne čitaju garantni list prilikom kupovine robe jer ga smatraju nevažnim do trenutka kada im se roba koju su kupili ne pokvari ili ošteti. Najveći problem pri reklamaciji je nedovoljna informisanost o tome koja su prava potrošača prilikom kupovine. Sa ciljem da građane upoznaju sa svojim pravima, Udruženje za zaštitu potrošača u Paraćinu pokrenulo je akciju u centru grada.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača kupac ima pravo da ukoliko dođe do oštećenja na proizvodu, isti i vrati uz reklamaciju u zakonom predviđenom roku od dve godine. Paraćinci ovo pravo mogu ostvariti uz pomoć Udruženja za zaštitu potrošača koje je pre šest godine osnovano u Paraćinu.
Građani u velikoj meri nisu upoznati sa svojim pravima prilikom kupovine, ali ni o postupku kako mogu da ulože reklamaciju. Zato ovo udruženje poziva sve građane da im se obrate kako bi mogli da ostvare prava koja im pripadaju po zakonu.
Svetski dan prava potrošača obeležava se u svetu već skoro 40 godina, a neka od osnovnih prava potrošača su i pravo na bezbednost, informisanost, na izbor kao i pravo da bude salušan. Paraćinsko udruženje redovno organizuje akcije kako bi upoznalo građane o njihovim pravima, između kojih su i organizovanje predavanja za učenike o temama poput ove u cilju bolje informisanosti. Pored upoznavanja kupaca sa njihovim pravima, Udruženje nastoji da informiše i sve prodavce sa pravima i obavezama prilikom prodaje robe.