Kako poštovati različitosti i sprečiti konflikte, o lošim efektima nasilne komunikacije i prevenciji diskriminacije govorilo na dan obeležavanja Međunarodnog dana tolerancije u paraćinskom Crvenom krstu. Njihovi gosti bili učenici mlađih razreda Osnovne škole „Momčilo Popović Ozren“ koji su o ovim temama razgovarali sa volonterima. Kako bi približili učenicima pojam tolerancije, oni su deci uz video prezentaciju objasnili kako je ispravno ponašati se kada se suočimo sa mišljenjima i stavovima ljudi koja se razlikuju od našeg. Kao ilustracija različitosti u pogledima i razmišljanju, poslužila je basna „Ogledalce“, koja je bila i inspiracija za likovnu radionicu. Uz pomoć flomastera i drvenih bojica, oni su svoju maštu pretočili u crteže.
Crveni Krst Paraćin tokom cele godine realizuje program Promocija humanih vrednosti koji ima za cilj promovisanje upravo ovih vrednosti među decom. U okviru navedenog programa volonteri Crvenog krsta organizuju razne kreativne radionice, predavanja i druge aktivnosti.
Tolerancija je poštovanje, prihvatanje i uvažavanje bogatstva različitosti u svetskim kulturama, ali i u okvirima jednog društva. Snažna volja i spremnost da budu prihvaćeni drugi, bez obzira na ustaljena verovanja, navike i predrasude uslovi su za postojanje tolerancije. Uvek se rado odazovemo aktivnostima koje doprinose promociji pravih vrednosti, te je i Međunarodni dan tolerancije prilika za angažovanje naših učenika, istakla je Violeta Nikolić, pedagoški asistent Osnovne škole „Momčilo Popović Ozren“.
Širom planete 16. novembar obeležava se kao Međunarodni dan tolerancije. Ustanovio ga je UNESKO, a prema Deklaraciji UN iz 1995. godine tolerancija je definisana kao prihvatanje činjenice da ljudska bića, prirodno različita po izgledu, položaju, govoru, ponašanjima i vrednostima, imaju pravo da žive i budu to što jesu. Ovaj dan je prilika da budemo tolerantni i da učinimo nešto za kolegu, prijatelja ili pomognemo nekome koga ne pozanjemo i na taj način pokažemo humanost i prihvatimo to što su ljudi oko nas različiti.