Međutim, sa dolaskom Turaka na ove prostore, on ponovo postaje okosnica funkcionisanja jedne ogromne sile. Od ovog druma zavisila je komunikacija evropskog i azijskog dela carstva. Neki autori čak navode da je u vreme sporog protoka informacija, robe i kretanja ljudi, Carigradski drum omogućavao trgovinsku veze Zapadne Evrope i Indije. Zbog toga su Turci uložili mnogo u popravku ovog puta, ali i izgradnju novih deonica koje se ulivaju u ovu. Podigli su veliki broj česmi i iskopali bunare pokraj druma za putnike i njihovu zapregu.
Najčešće su se ljudi u ti vreme kretali kolima koje su vukli konji, volovi, magarci, a postoje zapisi da je ovim drumom zakoračila i po koja kamila. Ono što je posebno bilo značajno za razvoj Carigradskog druma je činjenica da se on velikim delom pružao paralelno sa Dunavom i Velikom Moravom. Pijaća rečna voda omogućila je formiranje naselja oko puta, a u dvadesetom veku će usloviti da sva mesta kroz koja prolazi drum, postanu industrijski i trgovinski centri.
Nakon oslobađanja od Turaka, Carigradski drum je smatran neutralnom teritorijom, ali je ostao značajan strateški resurs, što se naročito moglo videti tokom Drugog svetskog rata. Kasnije, sa izgradnjom pruge Beograd-Niš i autoputa E-75 ova magistrala gubi na svom značaju, ali i dalje predstavlja bitnu alternativnu deonicu, naročito kada je deo autoputa zatvoren.
Carigradski drum i Pomoravlje
Kao što je već pomenuto, mnoga pomoravska mesta nastala su i razvila su se zahvaljujući tome što su se nalazila na Carigradskom drumu. Tako, autorke knjige „Privreda Paraćina – od mlina do savremene industrije“ Hristina Mihić i Estela Radonjić Živkov su ukazale da je ovaj put doneo Paraćinu status trgovinskog i industrijskog centra
„Put je uvek donosio opasnosti ali i inovacije i nova otkrića. Ulaskom Paraćina u prostor novooslobođene srpske države 1833. godine, svi potencijali koje ovaj prostor ima, po svom prirodnom položaju, došli su do izražaja. Kao pogranično mesto pored vojnog centra, Paraćin je postao i trgovački centar.“
Koliko je važan ovaj put ukazuje i to da se na njemu, na rastojanju od 7 kilometara kod Paraćina nalaze čak dve geodetske „piramide“. Jedna je podignuta na izlasku iz Paraćina i ulasku u selo Striža, a druga kod skretanja za selo Krežbinac. One su početkom prošlog veka služile za precizan premer Srbije, a o specifičnosti ovog puta svedoči i to da je ovakvih piramida u celoj zemlji bilo ukupno samo pet.